18 juli 2009

Små gröna ärtor kan hjälpa mot en zombieinvasion

Klockan är 01:38 och efter att ha haft denna sida suktandes under en tab i Firefox har jag nu tagit mig tid att börja skriva lite och förhoppningsvis även avsluta det första inlägget på denna blogg.

När jag sluter ögonlocken uppstår mynt som likt en luftfylld ballong under ytan hoppar upp i luften från zombies samt växter som skjuter iväg ärtliknande bollar för att skydda våra hjärnor. Jag har fördrivit samt blivit helt uppslukad av det otroligt simpla men ack så beroendeframkallande spelet plants vs. zombies.
Det är helt klart att det är en komplott för att få mig att inte ägna tid åt någonting samhällsfarligt, nu gäller det bara att jag ska lista ut vad det kan vara.

Däremot har jag spenderat några minuter till att undra varför vissa folk är så otroligt principfasta och manipulerade i vissa frågor. Det som fått min lättfångade uppmärksamhet denna gång är att "cannabisrökares fest oroar polisen". Det är folk som ska vara på Rålambshovsparken i sthlm på lördag för att röka cannabisliknande preparat som med hjälp av lagstiftning ännu inte fått en stor skylt med stämpeln knark på.
Det jag spenderar min irritation på är inte att folk röker cannabis (eller cannabisliknande preparat) för det har jag själv gjort under en period, dock inte längre, just på grund av personers saknad av insikt i cannabis. Det är vissa människors syn på cannabis som har blivit helt snedvriden. För mig får man mer än gärna tycka illa om drogen men då ska man ha fakta bakom sina påståenden samt veta att troligtvis alla vetenskapliga undersökningar som gjorts visar att t ex nikotin och alkohol är mycket mer beroendeframkallande och dödligt för kroppen än just cannabis.
Hur ofta hör man inte att folk gjort de mest idiotiska sakerna under påverkan av alkohol? Dels får de fö sig att häfta fast kinden med häftpistol i bordet eller så får de för sig att göra ett fint snitt i flickvännens huvud med en yxa.
Men eftersom cannabis är mycket farligare får man undra varför man inte läser om höga personer som gör mindre lyckade och intelligenta aktiviteter, kanske för att det inte sker... Likaså dödsfallen som uppstår när man rökt, dom sker inte.
De graderingar som gjorts av olika substansers skada på människorna visar alla nästintill likadant som denna bild:



Observera att alkohol och tobak kommer före cannabis.

Meningen är inte att jag ska propagera för cannabis, det bästa vore om alla kunde hålla sig från alla drogerliknande substanser (t ex alkohol, nikotin, heroin m.m, utan jag vill bara att alla ni som sitter med ett glas vin bredvid tallriken med oxfile och klagar till maken om samlingen i Rålambshovsparken, ni ska förstå att det inte är hela världen om någon vill röka en joint ibland. Då tycker jag personligen att det är värre med folk som går ut en kväll och intar två-tre glas av valfri alkoholhaltig dryck.

Sen kan man undra vad polisen i sthlm får för utbildning när de påstår att när man röker på så är det likamed "...att spela rysk roulett med andras hälsa..."
Men men, folk som har fylleslag är helt ok.

Detta blev då första inlägget och det känns som att folk kommer se det som propaganda för en drog, kunde börjat bättre, men nu blir det lite mer ärtskjutning på zombisar med vägkoner på huvudet.

Spelas: Timbuktu - De luktar rök

11 kommentarer:

  1. Helt rätt. Media idag idisslar samma lögner ad nauseum. Droger,mångkultur,feminism,homosex etc.
    När man studerar dessa saker lite närmare ser man att den officella versionen har väldigt lite med verkligheten att göra

    SvaraRadera
  2. Så bra att SvD tippsar alla unga nyfikna vart de ska gå för att prova på. Troligen har väl reporten ett intesse av det.

    SvaraRadera
  3. SvD är fega människor. Dom visar inte vem som publicerade artikeln och dom har inte heller kommentarsfunktionen igång.

    SvaraRadera
  4. Skönt att det fortfarande finns vidsynta människor i detta land och som du skrivit, ska man klaga på något ska man åtminstone veta vad man pratar om först. Det är förunderligt att de oberoende undersökningar som gjorts ang marijuana etc gått folk spårlöst förbi, men vi får väl tacka storebror för att han undanhåller sanningen.

    SvaraRadera
  5. Må sanningen segra....och statistiken tala för sig själv..
    Hur många har mist sitt liv p.g.a alkohol kontra cannabis de senaste 40 åren.....

    SvaraRadera
  6. En anledning att det händer mer "dumheter" i samband med alkohol är väl att det ses som onormalt att inte dricka (dvs det är rejält större procentuell chans att nån alkoberusad ska bete sig illa). Men jag håller med i allmänhet; alkohol och nikotin borde narkotikaklassas;)

    SvaraRadera
  7. Öh, är det inte propaganda för en drog du ägnar dig åt då? Hur skulle man annars tolka ditt inlägg?

    SvaraRadera
  8. MC:

    Om man propagerar för en drog så borde man väl skriva ner hur otroligt bra den är?
    Det jag gjorde var att bla göra en kort jämförelse med alkohol, jag skrev inte att cannabis var bra, bara bättre. Däremot skrev jag att det bästa vore om människor skulle slippa behöva nyttja droger oavsett om de råkar vara lagliga eller inte.
    Men nu behövs det tyvär tydligen så, "risken" är stor att du dricker alkohol medan andra väljer att bruka cannabis.

    Men som med allt annat är det en skillnad att bruka och missbruka.

    Slutpoängen är att långvarigt och intensivt bruk av cannabis inte är nyttigt för dig men du är lurad om du går på allt skräp som sägs av vissa personer. Tex som det att man spelar rysk roulett med folks liv när man röker, det är bara sinnessjukt hur han kan säga så.

    SvaraRadera
  9. Gandalf, i pappersupplagan av tidningen står det att artikeln är skriven av Anna Åberg.

    SvaraRadera
  10. Ett av de bästa inlägg jag läst den senaste tiden!

    Först förfasar sig polisen över att folk propagerar för droger - och sedan går det hur lugnt till som helst!

    Inte heller jag menar på att droger är ofarliga - men smokefesten visar ju tydligt på skillanden på hur man blir av cananbissubstanser och på hur man blir av alkoholsubstanser!

    Och som det första anonymga inlägget här säger så idisslas samma saker igen på ett sätt som har mycket lite med verkligheten att göra. Det behöver man bara läsa boken Folkhemmets balkanisering för att inse.

    Hälsningar Pinglan ( http://ejkorrekt.wordpress.com )

    P.S Tack för tabellen med de engelska forskningsresultaten, har letat efter den länge! D.S.

    SvaraRadera