22 juli 2009

Att arbeta med guldfiskar

Har precis kommit hem från mitt arbete på en demensavdelning, till råga på allt missade jag dessutom bussen när jag far fastklistrad framför iPodens variant på Nine Inch Nails Guitar Hero.
När jag började arbeta på det ändå ganska underhållande jobbet var det en "vanlig" avdelning med inte så många sjuka och därmed kunde man ha väldigt kul med de gamla och både roa och bli road.
Numera är det omgjort för att endast dementa ska bo där. Det blir ungefär som att ta hand om några guldfiskar.

En tant rullar ut med sin rullstol och tar upp en flaska från bordet och undrar vad det är för någonting. Man förklarar att det är en tom prydnadsflaska. Tanten hör inte och man blir tvungen att prata rätt in i örat.
Hon rullar då vidare för att sedan svänga runt ett halv varv för att upptäcka någonting spännande. Med vilja i blicken rullor hon två fasta steg fram och alltid ofrivilligt ett bak , det är mot ett föremål på bordet. Spänningen stiger och hon undrar vad det är för nånting, frågar personalen och får veta vad det är, en prydnadsflaska.


Jag har två myggbett på mig nu, undra hur det är med dessa personer.
Myggen har tagit över byn
Myggplågan värre än någonsin
Helikopter välkommet vapen i jakten på myggen


Spelas nu: Akriv X

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar