18 juli 2009

Dessa kära barn...

Efter mycket om och men i våran lilla stad blev jag tvungen att flytta hem till min mor igen i ett litet hus som känns för litet för bara två personer.
Nu har far min med hans familj kommit så vi blev helt plötsligt sju stycken, varav tre är små barn. Det går inte en minut utan att nånting händer. Får se om jag hinner bli gråhårig innan allt är över.
Senast hoppade de små liven in genom fönstret till mitt rum när jag låg och vilade mitt blytunga huvud för att kasta skor på mig.
Men men, det sägs att små barn är underbara, jag lägger mina två cent på motsatsen.

Ska se om man kan trötta ut dom lite nu, ska gå och bada snart.

1 kommentar:

  1. Mina sympatier har du!

    Visserligen är jag vuxen och bor själv, men mina 2 yngre syskon har ett antal barn vardera, och det kan vara rätt så ansträngande de gånger då man har de små liven omkring sig dygnet runt!

    Men i detta PK-Sverige är det näst intill kriminellt att säga att man inte vill ha barn eller tycker att ungar är det gulligaste som finns....

    //Pinglan

    SvaraRadera